obey-robots.txt
19 April 2024, 22:49
Goedenavond bezoeker
Navigatie
RSS Feeds
Articles Blog Downloads Forums News Web Links
Nederlandse ISP's
· caiway.gebruikers.eu
· freedom.gebruikers.eu
· glasvezel.gebruikers.eu
· kpn.gebruikers.eu
· nlex.gebruikers.eu
· online.gebruikers.eu
· stipte.gebruikers.eu
· tele2.gebruikers.eu
· t-mobile.gebruikers.eu
· vodafone.gebruikers.eu
· xs4all.gebruikers.eu
· zeelandnet.gebruikers.eu
· ziggo.gebruikers.eu
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
CAM CI+ uit frankrijk?
Corsalove
Allen,

Numericable is een dochtermaatschappij van een franse firma numericable.

daar is het gebruik van CAM CI+ modules wel toegestaan,
weet iemand of ik zo'n module zou kunnen gebruiken?

mogelijk heeft iemand het al geprobeert ofzo?
 
WBD
Beste ik weet niet of u ooit een antwoord hebt gevonden op uw vraag, maar ik heb zo'n module an de praat gekregen in een Sony TV.

Laats was mijn Tv-toestel aan vervanging toe daarop heb ik mij een Sony Smart TV aangeschaft. En omdat ik die energie verslindende kabelconverter van Numericable meer dan moe was ben ik naar hun winkel in de Waeyerstraat getrokken om zo'n C1+ module te kopen. 75€ is na een jaar goedkoper dan een tweede topbox huren. Volgens de winkelbediende die er in het Nederlands weer niets van bakte was dat een sterke afrader. Er zouden weinig TV's zijn waar die module mee zou werken. Meer info kon hij me niet geven. Hij gaf mij de boodschap te gaan kijken op de fora om er achter te komen of de kaart en mijn TV compatiebel zouden kunnen zijn. Ik heb het er toch maar op gewaagd. Na wat gepruts en het dowloaden van een instalatie gids op de "TELENET" website is het gelukt.

Even alles op een rij: TV-toestel: Sony KDL32W en een Numericable C1+ module, zorg voor de laatste software uodate van de TV (via internet rechtstreeks op de TV instaleren of via USB-stick). Daarna de TV automatisch de zenders laten zoeken op de kabel. Eens dat gedaan is, TV uitzetten en de C1+ module instaleren samen met de Numericable chip-kaart. TV weer aanzetten, en dan moet het werken.

Voordeel: Veel betere beeldkwaliteit (Thomson kabelbox heeft geen HDMI-aansluiting), Ontvangs is stukken beter, minderstoringen. Stand-By stroomverbruik is verkleind

Nadeleel: De TV kan niet werken met de programma gids van Numericable. Dus alle functies die gebonden zijn aan de programmagids zijn niet bruikbaar.

MVG. WBD.
 
WBD
Voor iedereen die er interesse in heeft, na de laatste update van de tv-software (Sony KDL32W, Android Smart TV) werken er een aantal functies zoals het hoort. De meest recente firmware is momenteel v.2.704, deze dateert van 23/11/2015.

Werken nu:

1. De elektroniche programma gids (EPG). Dienst wordt via internet aangeboden door Gracenote. Een aansluiting van het tv-toestel op internet is hiervoor uiteraard noodzakelijk. Er zijn wel een aantal handmatige instellingen nodig omdat het tv-toestel niet altijd de juiste keuze kan maken.

2. Timer gestuurde opnames op een via USB aangesloten harde schijf. De start- en stoptijden worden vanuit de EPG gekopieerd.
Omdat de uitzendingen niet altijd synchroon verlopen met de tijdsaanduiding in de EPG, kunnen die opname tijden handmatig worden aangepast. Het tv-toestel kan nu in uw afwezigheid programma's opnemen. Deze kunnen weliswaar alleen maar weergegeven worden op de tv waar de opname mee gebeurd is.

4. De programma lijst zit nu in het geheugen van het tv-toestel met als gevolg dat de kanaal op en neer schakelaars (CH + & -) van de afstandsbediening werken. Er kan dus gezapt worden zonder dat er tekens een programma nummer moet worden ingegeven.

Werkt (nog) niet:

Op nemen van een programma via één kanaal en kijken naar een ander kanaal.

Kortom mij lijkt de C1+ module met daarin de decoder kaart, rechtstreeks in het tv-toestel een interessant alternatief voor die decoders van Numericable. Sluit een USB harde schijf aan op uw tv-toestel en de "Labox" wordt ook overbodig.

Doe er uw voordeel mee en laat mij iets weten als dat ook zo is.

mvg. WBD.
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'CAM CI+ uit frankrijk?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Gebruikers Online
· Gasten online: 1

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: SvenAERTS228
Inloggen
Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Leden enquête
Tevreden met NumeriCable?

Ja
Ja
0% [0 stemmen]

Nee
Nee
100% [3 stemmen]

Stemmen: 3
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 02 apr 2010
430,653 unieke bezoeken